Coralkiller Postat 1 oktober 2008 Postat 1 oktober 2008 Tänkte höra mig för vad det gäller foder.jag vill ha kavar rörmaskar o andra småkryp på mina levande stenar men det verkar som att dom håller på att försvinna så jag blev rekomenderad att börja mata dom! så vad jag undrar är vilka/vilket foder jag ska använda mig av! vill även ge korallerna nått dom kan fånga upp!vill gärna ha tips o råd mvh Jerry Citera
Laggeman Postat 1 oktober 2008 Postat 1 oktober 2008 Vilket korallfoder som helst bör kunna fungera, till exempel Phytoplan. Citera
Coralkiller Postat 1 oktober 2008 Författare Postat 1 oktober 2008 ok tack! ska prova det! när det gäller levande forder då vart hittar man det ? o vad ska man använda?Vilket korallfoder som helst bör kunna fungera, till exempel Phytoplan. Citera
Laggeman Postat 1 oktober 2008 Postat 1 oktober 2008 Levande foder är väl inte så vanligt förekommande då det oftast har en bäst-före-datum. Men det kan finnas att få tag på över nätet, kolla med tex Drakfisken, där kan du kanske hitta något som passar. Citera
per.w Postat 1 oktober 2008 Postat 1 oktober 2008 odla artemia hemma! Finns i alla bra fiskbutiker. Jag har det samt Phytoplan,och coralfood. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.