Klubbsson Postat 22 september 2004 Dela Postat 22 september 2004 Jag ska starta ett 720L frammåt vintern och hadde tängta att köra med 2st 250W MH, och sen T5 belysning. Fast jag har dålig kläm på hur mycket T5 belysning man ska ha. och vilka rör som kan vara lämpliga.Vad skulle hända om man stoppade ett T5 rör i en armatur för T8? (samma watt antal) föutom att det passar rätt så illa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vitamin Postat 22 september 2004 Dela Postat 22 september 2004 Haha... "Förutom att det passar rätt så illa"Jag tycker helt klart du skall prova! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
christian Postat 22 september 2004 Dela Postat 22 september 2004 Om du bygger om armaturen så funkar det så länge drivdonet är elektroniskt.Det går att köra 54W T5 på ett elektroniskt 58W T8 drivdon, frågan är bara vad försäkringsbolaget säger om det händer nått. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Klubbsson Postat 22 september 2004 Författare Dela Postat 22 september 2004 Vitamin har du några kunskaper i ämnet eller ej?Cristian, det verkar stämma, Var inne och kollade lite på Osram och dom rekomenderar samma drivdon till t8 som t5 till vissa rör. Gamla T8 armaturer fins ju att få aldeles gratis. Så detta får man nog titta lite näramre på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vitamin Postat 22 september 2004 Dela Postat 22 september 2004 Nope, tyvärr inte, men det blev ju en ganska kul sak... .Ska försöka hålla mig på mattan i fortsättningen...*slår mig själv på fingrarna* Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.