Richard Postat 10 oktober 2008 Dela Postat 10 oktober 2008 Har klart problem med min skummarpump. Efter att jag gjort ett vattenbyte och pumpen varit avstängd har det var lögn att få igång den igen. Samma sak hände när den var ny, men denna gång lyckads jag inte få igång den. Någon som har några förslag?Tacksam för hjälp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Richard Postat 11 oktober 2008 Författare Dela Postat 11 oktober 2008 Är det verkligen ingen som har några råd att ge?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Halogen Postat 11 oktober 2008 Dela Postat 11 oktober 2008 Hej, snurrar den överhuvudtaget? Jag tänkte om det är luft i den efter vattenbytet och på så sätt inte får något tryck. /PP Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 11 oktober 2008 Dela Postat 11 oktober 2008 Hej,jag antar att den bara rycker och skakar när du försöker starta den, då får du byta motor delen ,i sällsyta fall kan det vara magneten ,prova att lägga motorn i iskallt vatten ,det kan hjälpa ,dom pumpar jag kört sönder är visserligen Laguna som jag kört med trassel impeller på ,dom får inte tillräcklig kylning så dom går varma, det sitter en inbyggd värme säkring som kan spöka, mvh stefan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 11 oktober 2008 Dela Postat 11 oktober 2008 Troligen en lindning i motorn som inte vill vara med - Salar hade ett liknande problem nyligen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Richard Postat 12 oktober 2008 Författare Dela Postat 12 oktober 2008 Troligen en lindning i motorn som inte vill vara med - Salar hade ett liknande problem nyligenHej GregerÄr detta något som man löser genom garanti? Skummaren är cirka 2 år gammal men jag har bara använr den i 8 månader. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 12 oktober 2008 Dela Postat 12 oktober 2008 Det är väl upp till Royal-exklusiv med eventuell goodwill om garantin gått ut, rent tekniskt är det inköpsdatum som gäller för garanti. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 12 oktober 2008 Dela Postat 12 oktober 2008 Det står ett nr på plattan som pumpen sitter på och har garantin gått ut så kostar det,jag fick betala ca 1500-2000kr och då blev det en helt ny pump och det tog ca 2 veckor ifrån att Triton skickade pumpen tills den nya landade hemma i sumpen.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.