Sunny Postat 12 oktober 2008 Postat 12 oktober 2008 Man läser ofta om karantänsakvarier, och hur vettigt det kan vara att ha ett.Nu undrar jag,ca hur pass stort karantänsakvarium är rekomenderat för t.ex kejsare eller kirurger tänkte särskilt på de lite svårare kräsna fiskarna t.ex achilles,pygoplitets etc etcFörstår att det har mycket att göra med storleken på fisken, men tänk er fiskar i storleken till ett ca 500 liters akvarium...vore kul och höra eventuella inredningstips eller liknande för att lugna ner fisken,när jag menar karantän så vill jag ha något som är så bra som möjligt och minimerar stress och annat, trotts miljön osv.. därav undran över storleken... Mvh,Sunny Citera
Laggeman Postat 15 oktober 2008 Postat 15 oktober 2008 Så stort som möjligt och sedan inreda med lite störra PVC-rör där fiskarna kan gömma sig och känna sig lite lugnare. Vargklo körde med karantän till sina Kejsare, hör med honom hur han gjorde. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.