Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Har skaffat en Macrodactyla Doreensis sen ett tag tillbaka och har upptäckt att räkorna i karet är ganska pigga på att försöka stjäla maten från den när jag handmatar anemonen, det är putsarräkor och och en pepparmintsräka. Idag kändes det som att anemonen flera gånger var när att sluta sig runt räkorna. Behöver jag vara orolig att den skall lyckas gripa tag om en räka så den inte kommer loss eller kan man lita på att räkorna har koll på läget och håller sig undan när det börjar bli farligt ?

Fiskarna i karet håller sig undan från anemonen, men räkorna verkar inte ha samma respekt. Är räkorna immuna mot anemonens nässelgiftet ?

Postat

Jag tror räkorna har koll på läget, men vill du vara säker på att anemonen får i sig något så kan du ju alltid mata den och sedan se till att vifta bort ovälkomna gäster med handen eller en griptång, ifall du har en sådan.

Postat

Jag har haft den kombinationen i ett år utan problem. Vet inte om du har några clowner? Annars är det deras uppgift att hålla ovälkomna besökare i anemonen borta :) så har du inga kan de vara läge att släppa i ett par..

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...