Karin B Postat 17 oktober 2008 Postat 17 oktober 2008 HejsanNär jag köpte mina ormsjöstjärnor för några år sedan så var armarna ca 15 cm.De senaste två månaderna har de börjat krympa.De tappar armarna och regenererar.Nu är de utvuxna armarna ca 4 cm.Inget/inga andra invånare mår dåligt och alla värden är ok och det finns gott om "mat" för dem.De här djuren är ju väldigt tåliga och överlever det mesta så det här ger mig verkligen huvudbry.Är det någon som har en teori?Mvh Karin Citera
Lilla Nemo Postat 18 oktober 2008 Postat 18 oktober 2008 Jag brukar mata mina ormsjöstjärnor med en räkbit en gång i veckan för säkerhets skull. Stick ner en bit räka där stjärnan ligger och lurar på kvällen när det är mörkt. Har du något djur som knipsar armarna på den? Citera
Karin B Postat 18 oktober 2008 Författare Postat 18 oktober 2008 Hej ElinJag har aldrig tilläggsmatat dem då de är rehållare.Men jag får nog pröva med det för att de inte ska försvinna helt.Jag har svårt att tro att någon invånare skulle kapa armarna på dem.mvh Karin Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.