Gå till innehåll

naso kan inte simma. stjärtfenan paj??


malm

Rekommenderade inlägg

Hej, såg inte min Naso unicorn imorse och börja söka igenom karet noga. hittade henne i en grotta som ion brukar hålla till i under natten. hon ville inte komma ut, inte ens när maten serverades.

lyckades peta ut henne från grottan precis, och hon bara blåser runt i karet med cirkulationen. uppoch ner och på alla möjliga håll. hon landade även på en pump och sögs fast, hon hade ingen ork att ta sig därifrån.

ser på stjärtfenan att där e jack, som inte har varit där innan, och hon rör inte å den. måste väl vara därför. sidofenorna rör hon på.

vad kan ha gjort detta? har en ormsjöstjärna (röd), men den har aldrig gjort någon nåt illa innan och jag ahr haft alla andra fiska några månader nu. har även sett 2 krabbor, en liten och en stror som en 1 krona typ.

post-4012-14468916220064_thumb.jpg

post-4012-14468916220292_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jacken på fenan har nog ingen med "förlamningen" att göra. Det brukar se ut så när man har dåliga vattenvärden. Har du väldigt höga nitratvärden / amonium kan det sätta sig på gälarna med syrebrist som resultat.

Nason ser liten ut, men är den liten nog för att vända sig i akvariet? Kan det vara stressen på grund av att akvariet är bara så förlitet? Amoniumkoncentrationen? Andra stora fiskar i karet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den har goda simytor i karet, då den är liten. nitrat har jag alltid haft, då jag kör med kranvatten. 25 fick jag i nitrat sist jag mätte.. 9 oktober.... ska genast ta och mäta det igen... stress har den inte visat tecken på innan....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nitraten är närmare 50 nu enligt saliferts test. stort hopp mellan 25 och 50 där... allt annat i karet mår bra... fiskar och koraller och allt. inget har dragit ihopa sig.. kan man göra ett akut vattenbyte?? kan man rädda den över huvudtaget?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...