Micke_Tj Postat 27 oktober 2008 Postat 27 oktober 2008 Mitt Nitrat ligger på 5 och fosfaten pendlar mellan 0.03-0.15Har kört zeovit i tre veckor såg en viss tendens till utfärgning när fosfaten låg på 0.03 men den har gått tillbaks till den bruna färgen igen.började nyligen dosera zeofood, coralvitaliser det var ungefär då fosfaten gick upp Några bra råd? Citera
mano Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Några bra råd?Läs bruksanvisningen!började nyligen dosera zeofood, coralvitaliser det var ungefär då fosfaten gick uppVad jag förstår så ska man i ett akvarium som man vill ändra till ett zeovit kar dosera en droppe zeofood7 per 100 liter och dag under de första 2 veckorna. Vad jag förstår har du inte doserat det alls under de första 2 veckorna och därför undrar jag om du gjort allt annat enligt manualen.Kör inte själv med zeovit så jag kan inte ge något bättre tips än att läsa manualen (igen), har däremot precis läst igenom manualen av intresse. Citera
Magnus Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Tålamod, Micke! Du kommer se att det händer stora saker någon gång vid typ första - andra bytet av zeovit stenen. Det tar lite tid att stabilicera systemet. Att dosera zeobac lite oftare kan dock hjälpa systemet på traven och få igång det lite snabbare. Citera
Micke_Tj Postat 28 oktober 2008 Författare Postat 28 oktober 2008 C-life ungefär det samma som jag kommit fram till får vänta och se.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.