Gå till innehåll

Hur få färg på musslor


Botan

Rekommenderade inlägg

Hej allihopa

Min mussla är grön (uppifrån), tyvärr är den brun genom glaset. Har provat ha honom i det stora akvariet med mh + blått sken utan resultat. Jag har även provat flytta honom till clownhotellet utan resultat. Har ni färg genom glaset på era musslor? Hur skall jag få färg på den???? Kan jag görta något?

post-3597-14468916256306_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ända att göra att du får byta akvarium med en framruta med annat glas.

Akvarieglas i dag är gröna i sitt glas och så sätt filtrerar bort de gröna i musslans färg och kvar blir denna här bruna musslan i färg

Ett annat glas som jag själv kör med är Weissglas/optiwhite/lowiron glas detta är ett vitt glas och ingen brytning på detta sättet.

Har tyvärr ingen mussla men man ser skillnad på korallerna om man kollar genom framruta och sido eller bakrutan

Lycka till

Pilkington Optiwhite

Specialglas

Det här är ett floatglas med låg järnhalt. Det innebär att glaset är ljusare

och klarare än vanligt floatglas, men också att det har högre transmission

av UV-ljus, dagsljus och solvärme.

Tack vare att glaset är neutralt utan grönton är det särskilt lämpligt när man önskar återge föremål på ett färgtroget sätt eller när man vill uppnå bästa möjliga transparens. Eftersom det har högre transmission av solvärme är det dessutom särskilt lämpligt till solceller och solfångare.

Det här glaset framstår som neutralt även i tjocklekar på 10-15 mm där ett vanligt flotglas

har en svag grön ton som blir allt tydligare ju tjockare glaset är. Har högre ljustransmission och avsevärt högre total solenergitransmission än vanligt floatglas i samma tjocklek

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...