Drullputt Postat 7 november 2008 Postat 7 november 2008 Drar till Thailand/Phuket på måndag och undrar om det finns nå schyssta akvariebutiker, visningskar och trevliga dyk/snorkling ställen i och runt Phuket ? Citera
GauteG Postat 7 november 2008 Postat 7 november 2008 Det er total forbud mot export av fisker og koraller fra Thailand. Og du vil IKKE være i et thai-fengsel.....Om det er noen akvarierelaterte ting å se i nærheten av Phuket, vet jeg ikke. Dykking er jo en bankers. Citera
Drullputt Postat 7 november 2008 Författare Postat 7 november 2008 Givande svar !! Har inte ens nått kar så varför skulle jag dra hem nå rackel som ändå dör. Citera
BroderIsak Postat 8 november 2008 Postat 8 november 2008 Vart i Phuket skall du? Jag har varit där en hel del och har snorklat ganska så mycket runt omkring där...? Citera
Freddi Postat 8 november 2008 Postat 8 november 2008 Jag har inte dykt runt Phuket men utanför Koh Lanta och jag kan bara säga att det var mina bästa dyk hittills !! Citera
BroderIsak Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 Det bästa du kan göra är att dra dig till kanterna runt stränderna där folk inte badar typ. Om det inte är för djupt så kommer du hitta bra mycket koraller samt schyssta fiskar. Har sätt väldigt fina Kjesare samt lite drakar som simmar ca 1,5m ifrån en.. Det bästa stället som jag var på var i Nai Harn beach(ligger långt ner i Phuket) på den högra sida ut. Där fanns det mycket Acroporer samt mycket Musslor.. Där var det bättre än själva Phi-Phi . Problemet på Phi Phi är att det är för många som snorklar på liten yta , och det blir jätte mycket skador på själva reven då tyvärrDu får ha en trevlig resa Citera
jockeman Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 Vill du dyka så skulle jag rekommendera att sticka till Similan, tror att det går dagsturer från Phuket dit. Riktigt bra dykning. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.