Gå till innehåll

Korallsand


Mikael P

Rekommenderade inlägg

Jag har ett antal kilo korallsand som jag inte har vågat peta i karet ännu.

Skälet till att jag inte gjort det är att jag inte vet om jag måste ha några sandvändare eller något annat däri isåfall.

Någon som kan svara mig på hur det är. Kan man bara lägga i den utan att ha sandvändare eller något annat sandlevande?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett antal kilo korallsand som jag inte har vågat peta i karet ännu.

Skälet till att jag inte gjort det är att jag inte vet om jag måste ha några sandvändare eller något annat däri isåfall.

Någon som kan svara mig på hur det är. Kan man bara lägga i den utan att ha sandvändare eller något annat sandlevande?

du kan köra ett mycket tunt lager om du är ute efter den synliga effekten. men det kommer att dra till sig lite skit, det går nog inte att undvika.!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har en ända sjöstjärna och han är i stort sett aldrig på botten!

men ändå håller den sig vit o fin! jag har ca 4 cm tjockt lager på botten med 0,05-1 mm sand

vilket gör att alla mindre organismer kan vända på sanden, som amfipoder mm

den blev brun till en början innan bakterie floran hade rotat sig i sanden nu har den blivit vit o fin igen! det viktigaste är att hålla sandkorns storleken så liten som möjligt! så att varje sandkorn blir insvept i bakteria då håller dom sig vita!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...