Guest saltishenke Postat 16 november 2008 Postat 16 november 2008 Hej ska köpa mig ett zeofilter vilket ska man ha ?Ska ha till ett test 120 liters kar med en 30 literssump .Kan jag överdimensionera filtret så slipper jag att köpa ett nytt sen till mitt bygge på ca 500-600 liter ? Citera
metcrue Postat 16 november 2008 Postat 16 november 2008 Får du bara plats så kan du överdimensionera filtret, du anpassar dock mediat och genomströmningen. Personligen gillar jag Iaquatic, men det finns ju massor att välja på. KZs ny verkar bra. Citera
Guest saltishenke Postat 16 november 2008 Postat 16 november 2008 Ok har kollat in Startkit ZEOvit paket 1 Kz reaktor ?Hos Ted Citera
_Manne_ Postat 16 november 2008 Postat 16 november 2008 Ok har kollat in Startkit ZEOvit paket 1 Kz reaktor ?Hos Teddet är det kittet jag har i mitt stora.. får du bara plats med prylarna så..mvh manne Citera
metcrue Postat 16 november 2008 Postat 16 november 2008 Tycker KZ easy lift mag... är ett bättre alternativ men den vanliga modellen funkar alldeles utmärkt. Se bara till att du gör gott om plats i sumpen, 30 liter som du funderar på är ganska litet när man skall klämma i skummare å annat skit som skall få plats. Skulle jag startat ett 120 liters kar hade jag byggt en sump på 80-100 liter, då får du upp vattenvolymen och mer plats. Citera
Guest saltishenke Postat 16 november 2008 Postat 16 november 2008 Jag ska bara testa men som sagt jag har ett 120 liters lido som kan verka sump vill gärna prova så man vet hur det funkar sen när jag startar större kar om ett par månader Citera
_Manne_ Postat 16 november 2008 Postat 16 november 2008 du har ju sett min belastning , och jag har kört zeo i minst en månad.. så du kanske bara hinner starta. :) Citera
Guest saltishenke Postat 16 november 2008 Postat 16 november 2008 Hahahaha Ja du kanske har rätt Manne *L* Citera
metcrue Postat 16 november 2008 Postat 16 november 2008 När man bara skall prova det är då det är som viktigast att göra det ordentligt. Annars tröttnar man och lägger ner. Så har du möjlighet till större sump, kör på det. Citera
Matt_HiHat Postat 16 november 2008 Postat 16 november 2008 Om du bara ska ha ett 120 liters så lär du ju inte behöva mycket zeosten. Tror att en strumpa med stenen skulle räcka om du skakar den en gång om dan eller nåt. Citera
Guest saltishenke Postat 16 november 2008 Postat 16 november 2008 Ok jag vill gärna testa lite i mitt lido som sagt så har jag 2 st så ett får bli sump nu då *L* Har handlat Aquatronica dator med massor tb och jagar en 3 kanals grotech pump för balling ska nu beställa zeokitt av Bioted.Allt ska sen användas i mitt nya 500-600 liters kar i nya huset ett par månader dit men roligt att mecca och kitta!! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.