Gå till innehåll

Håller min xenia på att krascha?


mano

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...

Den överlever nog.Enligt mina erfarenheter av den xenia arten du har så kan dom skifta lite emellanåt för att sedan återgå till det normala.Jag ägde förut en rejäl koloni xenia som förökade sig som kaniner,och ibland så såg jag exakt det du har på bilden.Jag skulle säga att du inte har något att ora dig för.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den överlever nog.Enligt mina erfarenheter av den xenia arten du har så kan dom skifta lite emellanåt för att sedan återgå till det normala.Jag ägde förut en rejäl koloni xenia som förökade sig som kaniner,och ibland så såg jag exakt det du har på bilden.Jag skulle säga att du inte har något att ora dig för.

Oj, det där var ett tag sen, den har nog nästan fördubblats sen dess.

Har nog haft lite för mycket tur med mina koraller än så länge... tror att det är på väg att gå åt pipan så fort något ser det minsta annorlunda ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inga problem med den den hämtar sig ska du se ger du dom någon jod ?

Nej jag tillsätter inget jod, tycker att det verkar vara en seglivad skröna att man skulle behöva tillsätta jod för att hålla xenia, denna uppfattning bygger jag till stor del på Aquarium Corals, Eric H. Borneman, sid 356-357.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...