Languster Postat 23 november 2008 Dela Postat 23 november 2008 Hej, Anton heter jag.Jag är ny här på forumet.Jag tänkte höra mig för vad en lämplig skummare till ett nano-kar på ~60-70 liter med sump på ~40 liter kan tänkas vara? Skummaren ska monteras i skåp under i karet( i sump eller löst i skåpet) utrymme är inget jätte problem (till viss gräns ). Det viktiga är att den är tyst och gör sitt jobb på ett driftsäkert sätt.Tacksam för svar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 23 november 2008 Dela Postat 23 november 2008 Kolla med Triton i Täby. Jag tyckte jag såg att dom hade en begagnad MCE300.Det kan hända att den var en kasserad men det kan vara värt att kolla upp. Den kan kanske verka "overkill" men jag tror inte det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Languster Postat 23 november 2008 Författare Dela Postat 23 november 2008 Tack!Har läst att vissa klagar över ljudnivån på MCE300. hur farligt låter den?Vilka skummare i samma storlek eller mindre gör jobbet likvärdigt men tystare? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 23 november 2008 Dela Postat 23 november 2008 Den enda jag har hört var TV-tyst men inte sovrumstyst. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 24 november 2008 Dela Postat 24 november 2008 Skummare dimensionerad för ett 300L-kar, till ett 60L?Tycker hellre du kan prova ut Tritons RIO-skummare som är lagomt liten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stoffe Postat 24 november 2008 Dela Postat 24 november 2008 Tjena,om du har plats i en sump, så skulle en Tunze Nano DOC 9002 också vara ett alternativ.Bra tyst skummare och den är billigare är Deltec (i Tyskland i alla fall).Det finns nur en V2 Nano Skimmer 120, har bara sett de större modellerna "in action" och de stora är tysta och effektiva./Stoffe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 24 november 2008 Dela Postat 24 november 2008 Jag har kört ett fragkar på 180 liter med en Boyu-310w det är en liten men händig ebay skummare som nog är mer lämpad för en burk runt 100liter. Den är riktigt tyst och enkel att använda, tror det blir svårt att höra den om den ligger i sumpen...Nackdelen är att skummarkoppen inte är så väldigt stor och man får göra en modifiering på kontakten eller använda en adapter.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Languster Postat 27 november 2008 Författare Dela Postat 27 november 2008 Tack för alla tips!Lutar åt DOC 9002 eller v2 120 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.