aengus Postat 30 september 2004 Postat 30 september 2004 jaha. då ska jag sätta igång och bygga en benställning till mitt 800 liters kar. och jag har visserligen en ställning i aluminium, men tycker att den är rätt så svajjig, så jag funderar på om jag ska bygga en med lekablock eller bygga en med träreglar. skynda med era svar för efter klockan 12 idag ska jag sätta igång. en annan tanke är att jag har 2 borrade hål som sitter rätt så nära hörnen på baksidan, så det kan bli lite krabb med träreglar. hoppas på hjälp från er, vad ni tycker. Citera
vahagn Postat 30 september 2004 Postat 30 september 2004 Hej!Det är kanske lite av smaksak, men jag tyckte att en med trä-exteriör såg bäst ut, så jag har byggt min ut av trä och mer eller mindre enligt de ritningar som finns påhttp://defcon200.bizland.com/aquariust/id2.htmldock med några mindre modifieringar så som en ventilationslucka etc. Desuutom ville jag bygga in sumpen utom synhåll så det blev det ovannämnda valet./Vahagn Citera
Vitamin Postat 30 september 2004 Postat 30 september 2004 Självklart trä!. Det blir snyggast.Kolla hur jag byggde min ställning, den är extremt stabil & tillditt kar är det inga problem att bygga en sån. Men hålen ute i kanternakan ju bli ett krux. Kan du inte ha din ytavrinning i mitten på karetistället, nu kommer jag inte riktigt ihåg hur långt in dom hålen satt,men den kanske funkar att köra rören där...? Citera
aengus Postat 30 september 2004 Författare Postat 30 september 2004 nu är det ju så att jag har limmat igen hålen i mitten och har limmat dit rören ute i hörnen,och jagvill inte ändra på det nu. och min planering för hur det ska se ut när det är färdigt så blir det inte bra att ha ytavrinningen i mitten. Citera
Vitamin Postat 30 september 2004 Postat 30 september 2004 Med tanke på att du ställer den översta ramen på högkant så kanske detgår att få ner rören i sumpen ändå. Hur många cm är det från kantentill hålen? Citera
aengus Postat 30 september 2004 Författare Postat 30 september 2004 var precis ute o mätte och det är ca 6,5cm, så det går nog att få till det. Citera
Vitamin Postat 30 september 2004 Postat 30 september 2004 Ja, det blir på håret, men det nog ska funka... Citera
aengus Postat 30 september 2004 Författare Postat 30 september 2004 går det så går det. har vatt o köpt lite reglar nu så att nu sätter mitt arbete igång. Citera
aengus Postat 30 september 2004 Författare Postat 30 september 2004 jaha då har man kommit en bit på vägen, och lagom till man fått upp farten så tar batteriet på skruvdragaren slut så då blir det till o pausa lite. Citera
Vitamin Postat 30 september 2004 Postat 30 september 2004 Då blir det en så kallad "pilsner paus"... Det mycket, mycket, mycket roligare att bygga på en helg... Citera
aengus Postat 30 september 2004 Författare Postat 30 september 2004 tror jag det, men då får jag allt så jädrans snett. nu är det sk skelettet färdigt, så imorron ska karet in och sättas igång. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.