Gå till innehåll

Spänning och förväntan!!


Guest C.caeo

Rekommenderade inlägg

I dag kommer mitt Tunzestreamer kitt TS7 med den nya magnethållaren och fottocell.smiley37.gifsmiley17.gif Ska bli skönt att riva ut de gamla pumparna och få lite motion i karet!!smiley29.gif

Spänningen är olidlig!smiley9.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nu fått hem skönheten, och håller på att instalera den och slita borrt alla gamla pumpar.

Och vad händer då, jour en av pumparna (den första jag tar bort) trilla det ut en mantis räka!!!!!!!!!smiley5.gif.Undrar vad de andra pumparna har för överaskningar?!?!

Slängde genast deni sumpen ska nu klura ut vad jag ska göra med den!

Förslag?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo visst kan du få den men jag har inte tidigare sett en mantis live, så jag kan inte säga att det är just en mantis till 100% men det har en grå grön kropp och den främre delen var kompakt lite som en bönsyrsa. Han har nu gömt sig i en snäcka. Han är ca. 2 cm i storlek.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag kan med säkerhet säga att det är en mantis, välldigt lik den på bildi färgen. Av nyfikenhet vad ska du med den till.

JagPM:ar dig i morrgon ska se att den e ok, jag har inte vart hemma sedanjagsåg den första gången. Föresten Norrköping e inte de en bit från Stockholm.

Ha de väl //Calle

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bor i Norrköping ,men jag åker gärna upp till Stockholm.

Jag har min nuvarande i ett eget kar och studerar den nogrant, har helt enkelt blivit såld på mantisar och vill gärna ha fler för att kunna bedriva någon slags hobby forskning .

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har dom i ett eget kar på ca 60 liter för att kunna studera dom lättare . Nu går det dessutom en Ocellaris i samma burk och den får vara i fred. Däremot så har två turbosniglar fått sätta livet till,samt några små musslor som följde med levande stenen.Den mantis som går i karet nu är en "smasher" som tycksvara mer intresserad av sniglar ,krabbor m.m. än av fiskar. Nu när jag matar den dagligen så rör den inget annat.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...