Gå till innehåll

hjälp med BTA anemon


malm

Rekommenderade inlägg

ska tyvärr göra mig av med min vita anemon, då den verkar vara skygg för strömt vatten, och försöker få "lä" hela tiden. fick ett erbjudande att byta mot en BTA anemon. vad skiljer en BTA anemon från andra? vad jag har förstått så gillar dessa att det är mycket strömt, och det har jag... något speciellt man bör veta om just dessa?` tips och synpunkter tages gärna emot...

bifogar en bild på anemonen det gäller!

post-4012-14468916403054_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En BTA anemon är en sk Bubbel tip anemone. Lättskött, lätt att få att aklimatisera sig. Den har * bubblor * på toppen därför namnet. Har själv några stycken. Från början var det en men den förökade sig och nu är det fler. Går i symbios med klarki clowner bla. Här kan du läsa lite mera o bubbel anemonen: http://www.fishlore.com/profile-equadricolor.htm

Lycka till Sofia

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bubbelanemonen gillar ganska strömt vatten

tänkte väl. har sett en av dina videos på ditt kar, och jag komenterade där hur du kunde få dom/den till att sitta så fint mitt i stark cirkulation. och även Raur bilder på hennes kar satt dom mitt i "smeten"

Har fått reda på nu att denna är Raur:s anemon som hon hade i sitt 180 liters. hon ahde ju en som dela sig till 3...

nåt negativt om att detta är en delning? positivt e ju att den e odlad...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men dom gillar inte för strömt vatten tex. om dom har en pump riktad direkt mot dem. Det gör inte våra iaf. Kul att den delat sig. Om den trivs hos dig kommer den att göra det igen. Det tar däremot ganska lång tid några veckor iaf för det att bilda en mun, så om den nyligen delat på sig så kan den inte äta ännu...men det kommer. Mata isådanna fall med plankton.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...