Gå till innehåll

Sälja? - Prissättningshjälp


Micke.T

Rekommenderade inlägg

Jag lägger det på övrigt då jag inte vet var frågan kan passa sig.

Men så här ligger det till, har alldeles för många hobbys för tillfället och några små funderingar på att ge upp EN. Saltvattens hobbyn tyvärr, men jag har inte bestämt mig ännu, velar fram o tillbaka, men det jag undrar mest är nog vad man ska våga begära för akvarie som funkat felfritt för mig. karet är ett juwel 450, med div pumpar drygt 80kilo LS div fisk o sånt. 250w MH-Lampa, skummare o ja det som behövs för att det ska snurra på. har någon någon koll på vad det kan vara värt att begära utan att begära överpris????? hottar in en bild kanske lättare att uppskatta det då.

post-3998-14468916418917_thumb.jpg

post-3998-14468916419039_thumb.jpg

post-3998-14468916419182_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Näää inte för pengarna, men frugan vill ha platsen där karet står o göra läs o mys hörna....så allt ska bort. OM jag bestämmer mig för att sälja det, men vill kolla lite om det är värt att sälja utan att behöva ge bort det. annars får frun bygga mys hörna i stallet....hehheheh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är jag helt säker på att det kan jag glömma, jag får väl tänka på det o sen kasta ut det på blocket eller nåt sånt o se om någon kan vara intresserad av det. får tänka över det noga nu några dagar innan man säljer det. alltid svårt att sätta ett pris, vissa tycket inte det är värt nåt o själv tycker men det borde vara värt i alla fall mer än 0.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är det. Men skummare och annan teknik brukar man få loss för 40-50 procent... har man råd/tid/lust att vänta kanske man kan få mer.. Jag har köpt det mesta av mina grejor beegagnat och från andra... de har aldrig varit svåra att få pruta lite.. ex skummaren jag köpte i helgen .. ny pris 5600 inkl pumpen... köpte jag av killen för 2000 ...

Fiskar och annar brukar man få mer för... de är ju större än vad de var när man köpte dem... och det är ju värt en del för många..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...