magnus1982 Postat 16 december 2008 Postat 16 december 2008 hej hej!köpte nyligen ett kub format akvarium 250 liters som jag skulle starta upp in om kort i min lgh. köpte därtill en deltec 300 skummare som jag tycker passar bra.men ska helt drastiskt flytta till en mindre lgh, och där kommer det bli större problem med denna sortens akvarium.däremot så är där en perfekt yta för ett hörn akvarium. men frågan är då, om du inte kör med sump, var placerar man skummaren isf, inte på framrutan precis.och finns det speciella skummare för denna sortens akvarium. måste jag ha en skummare i akvariumet kanske?snälla hjälp mig Citera
amatören Postat 16 december 2008 Postat 16 december 2008 finns påhängs skummare....en del har ett fack vid bakrutan där allteknik är! Citera
wrang Postat 16 december 2008 Postat 16 december 2008 däremot så är där en perfekt yta för ett hörn akvarium. men frågan är då, om du inte kör med sump, var placerar man skummaren isf, inte på framrutan precis.och finns det speciella skummare för denna sortens akvarium. måste jag ha en skummare i akvariumet kanske? Då silliconerar du några glasrutor längstbak i burken så det blir en "sump" invändigt i karet.Hadde själv detta då jag körde med ett hörnakvarium. Så längst bak har du en fyrkant som är ytavrinning där både skummare & Returpump ärJapp Skummare skall man ha i saltvattensakvarium Citera
magnus1982 Postat 16 december 2008 Författare Postat 16 december 2008 ja att man ska ha skummare förstår jag men är det ngn speciell man ska ha till hörnakvarium eller funkar det att sätta ner en deltec 300 i akvariumet fastän det är en påhängningsskummare? eller det blir till att skicka tillbaka den? Citera
Wiking Postat 16 december 2008 Postat 16 december 2008 Om jag förstår dig rätt så har du köpt en skummare som skall hänga utanpå karet, men ångrat dig och vill ha en invändig. Kanske kan du byta skummare (om du inte använt den) och i stället köpa en Deltec MC 500, den skall placeras inne i karet. Citera
magnus1982 Postat 17 december 2008 Författare Postat 17 december 2008 ja det var så jag mena eftersom det blir svårt att ha en påhängninsskummare i ett hörnakvarium. deltec 500, är det bästa alternativet eller finns det lite mindre kostsamma som funkar lika bra?? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.