Gå till innehåll

Bilder från Motor - 450 L


Guest Motor_666

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...
Guest Motor_666

En teknikbild.

tech.jpg

"Sumpen" är ju integrerad i karet på percula så underskåpet kan man ha grejer i. Jag har 3 timers till blåljus, 13000k MH och ett litet fiffigt månljus. All övrig el går också in i skåpet. En hemkonstruerad "ramp" med eluttag istället för en rul med skarvsladdar och grenuttag. En Ehime 1260 samt UV-C och Nitratfilter.

En grej förresten, jag har kopplat lysrör, skummare och en pump på en timer som går från 10.00 - 21.00 och så kör jag luften till skummarenpå full muffe under den tiden i stället för att den ska stå och småfisa dyngnet runt. Tyst och skönt när man ska sova sen. jag är färsk på det här så snälla tala om fall jag har tänkt fel på nåt sätt.

Nitratfiltret kopplade jag in idag så fråga inte om/hur det fungerar för det har jag inte en aning om än.

Kan väl vara kul att titta på för er andra som har perculakar om inte annat för att konstatera att jag är en slarver och att era konstruktioner verkligen är bäst!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Motor_666

En bild på "månljuset"

ljus.jpg

Ett litet neonlysrör som går på 12 Volt. Om nån blir imponerad så kan man handla sådana av datamoddarbutiker eller på biltuning ställen.Såg en lite större modell som jag fundrar på att byta till på Micro Bildelar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...