Gå till innehåll

Blanda vatten!


rickard598

Rekommenderade inlägg

Ska starta igång mitt 300l efter jul nu, och det som är enda problemet då är att jag inte kan starta det innan julafton utan kommer hälla i vatten efter jul, alltså juldagen (har 225l vatten färdigt) det jag undrar är, om vattnet som nu är på ca 18grader, går det att hälla i saltet direkt eller bör jag få upp det till 23grader innan ja häller i salt? Saltet jag har är H2O. jag kommer hämta begagnad Ls den 27december och kommer även åka bort på kvällen den 25, vad tror ni hinner saltet lösa sig ordentligt?

Sedan, hur mycket Ska jag fylla? fylla karet fullt och strunta i sumpen? eller bara fylla lite i sumpen så systemet kan gå runt? Kommer nog ha ungefär 80kg ls i (kanske 30i sump och 50i karet).

Tack på förhand

Mvh Rickard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

räkna ut mängden salt till dina 225L vatten o blanda med en pump,, vill du få upp tempen till 25 så lägg i en doppvärmare.. , men det är inget krav för själva 'blandningen'..

det är inga problem att lägga LSen 2 dagar efter..

mvh manne

ok, är 1kg salt per 25l, så rätt enkelt, men totala vattenvolymen blir nog ca 270l i karet. Kollade just tempen på vattnet och den håller 23grader vilket är bra, så det är bara i med saltet direkt då?

Tycker du jag bara ska fylla karet för att tänka på volymen från lsen?

mvh Rickard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...