lindholm Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 Hejhar problem att xenian börjar sprida sig lite varstans, och funderar på vilka arter som vinner "kriget"kommer xenia skada acropororna? eller växer de snällt bredvid varandra (förutom skuggan)peter Citera
garfish Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 Hejhar problem att xenian börjar sprida sig lite varstans, och funderar på vilka arter som vinner "kriget"kommer xenia skada acropororna? eller växer de snällt bredvid varandra (förutom skuggan)peterBeror på vilken typ av Xenia, jag har haft xenia som växer bredvid acroporerna...inga problem, men xenia kan lätt ta över karet (xenia är rena ogräset enligt min bedömning, växer så det knakar), men vackra /Gustaf Citera
lindholm Postat 28 december 2008 Författare Postat 28 december 2008 jag har xenia umbellata, den vita, som växer nära acropororna Citera
garfish Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 jag har xenia umbellata, den vita, som växer nära acroporornaDå borde det fungera./gustaf Citera
DaTrucka Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 Jag har ett gäng som växer nära acroporor, det enda som händer är väl att xenian växer snabbare än acron och skuggar den delvis. Bara att ansa xenian med jämna mellanrum så slipper man det problemet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.