Gå till innehåll

Fukt på fönster...


Moose

Rekommenderade inlägg

Har nu i vinter haft ett problem med fukt på insidan rutorna.

Har inte haft detta problem innan så ngt måste ha hänt, men vad?`

Jag har provat köra med avfuktare men den slutar att köra vid ca 40% luftfuktighet, så luften e ju inte problemet.

Det är rutorna (3-glas) i vardagsrummet som är problemet, samma rum som karet står i. Men ibland har jag mkt vatten på rutorna i övriga rum oxå.

Har tom sett att en prydnad vi har i järn har fått små rostfläckar på sig.

Har ni några förslag på hur man fixar detta?

Jag bor i lägenhet (bostadsrätt) med självdrag.

Så frågan e, e det rutorna som e kassa? Känns dock konstigt då alla ruton isåfall har kastat in handuken samtidigt.

Så jag skulle gissa på ventilationen, vad kan man göra åt detta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har för dålig cirkulation i lägenheten, fukten du ser kommer inte från akvariet,

Se till så att elementen under fönstren är på. Också mycket viktigt att det finns en spalt i fönsterbrädorna så att värmen cirkulerar upp över fönstren. Har inte för mycket/stora gardiner som täcker.

Eftersom du verkar ha det i hela lägenheten så tycker jag att du skall vädra ofta och se till så att du har ordentlig cirkulation i lägenheten. Kanske sätta in en enkel takfläkt som får fart på det hela.

Nu vet jag ju inte hur gammal bostaden är men det är märkligt att man skall behöva få dessa problem i dagens bostäder. Det kan ju också vara direkt ohälsosamt på sikt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis håller med Wiking att ditt akvarium är inte boven i detta fallet.

Cirkulationen runt fönstret är dålig.

Hur är det med ventilationen i lägenheten.

Har fläkten stannat.

Är vädringsluckorna stängda eller vadden igensatt av smuts utifrån.

När du öppnar dörren till ytterdörr eller balkong känns det som om de går lätt eller får du ge en knuff på dörren? Går de lättare än vanligt så kan det vara så att ventilationen i lägenheten är trasig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...