Mattias Malmö Postat 3 januari 2009 Dela Postat 3 januari 2009 Köpte för ett tag sedan en Synchiropus stellatus efter att folk här pratat om att den kan få för sig att äta plattmaskar vilket jag började få lite problem med. De började bli rätt många helt enkelt. Har inte sett honom äta några, han verkar ignorera dom men trots det ser jag mycket färre så kanske äter han dom när jag inte tittar? Eller har han redan lärt sig att när jag är i rummet finns det chans för en dos fryst mysis eller artemia som är mycket godare?Men i alla fall - ibland är han täckt av grus. Som klibbat fast på honom. Vad är det frågan om? Jag har inte läst nåt om att dessa fiskar gräver ner sig men annars kan jag inte fatta hur han får fast en massa gruskorn på huvudet och ryggen. Nån som märkt nåt av detta med sina dragonetter? Är det ett tecken på nåt dåligt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 3 januari 2009 Dela Postat 3 januari 2009 Har inte sett min stellatus göra det men min picturatus gör det när det är sovdags. Första gången trodde jag det var vitaprick... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias Malmö Postat 3 januari 2009 Författare Dela Postat 3 januari 2009 Ja - nu när du säger det så är det nog på morgonen/förmiddagen jag sett det. Så han kanske är nyvaken och inte hunnit skaka av sig ordentligt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 3 januari 2009 Dela Postat 3 januari 2009 Min bäddar ner sig i sanden varje natt och är lite grusig på morgnarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest saltishenke Postat 3 januari 2009 Dela Postat 3 januari 2009 Min gjorde likadant som bengans !Nu bor den hoss Jonas så nu vet jag ej.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 4 januari 2009 Dela Postat 4 januari 2009 Han har inte tid att gräva ner sig hos mig....äter fan hela tiden.Putsade precis rutan och då råkade jag skrämma han och då grävde han ner sig. Kan vara ett försvar vid rädsla och när han sover. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mano Postat 4 januari 2009 Dela Postat 4 januari 2009 Köpte för ett tag sedan en Synchiropus stellatus efter att folk här pratat om att den kan få för sig att äta plattmaskar vilket jag började få lite problem med.Jag trodde att det var Neosynchiropus ocellatus som det pratats om att den kan äta plattmask men det kanske gäller S. stellatus också. Min N. ocellatus som jag köpte av samma anledning som dig gräver ned sig varje natt. Första natten som jag upptäckte det letade jag runt i minst en halvtimme innan jag såg ett öga sticka upp ur sanden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.