Gå till innehåll

Varför är min fisk täckt av grus?


Mattias Malmö

Rekommenderade inlägg

Köpte för ett tag sedan en Synchiropus stellatus efter att folk här pratat om att den kan få för sig att äta plattmaskar vilket jag började få lite problem med. De började bli rätt många helt enkelt. Har inte sett honom äta några, han verkar ignorera dom men trots det ser jag mycket färre så kanske äter han dom när jag inte tittar? Eller har han redan lärt sig att när jag är i rummet finns det chans för en dos fryst mysis eller artemia som är mycket godare?

Men i alla fall - ibland är han täckt av grus. Som klibbat fast på honom. Vad är det frågan om? Jag har inte läst nåt om att dessa fiskar gräver ner sig men annars kan jag inte fatta hur han får fast en massa gruskorn på huvudet och ryggen. Nån som märkt nåt av detta med sina dragonetter? Är det ett tecken på nåt dåligt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte för ett tag sedan en Synchiropus stellatus efter att folk här pratat om att den kan få för sig att äta plattmaskar vilket jag började få lite problem med.

Jag trodde att det var Neosynchiropus ocellatus som det pratats om att den kan äta plattmask men det kanske gäller S. stellatus också. Min N. ocellatus som jag köpte av samma anledning som dig gräver ned sig varje natt. Första natten som jag upptäckte det letade jag runt i minst en halvtimme innan jag såg ett öga sticka upp ur sanden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...