wooxer Postat 3 januari 2009 Postat 3 januari 2009 Hej!Har en liten fråga som jag hoppas någon kan svara på.Kör ett saltkar utan ytavrinning och det har börjat samlas en massa smuts som åker runt i vattenytan.Är det någon som kan ge mig lite tips på hur jag får bort denna smuts på enklaste sätt? Citera
Wiking Postat 3 januari 2009 Postat 3 januari 2009 Det fixar du genom att lägga tidningspapper på ytan. När den blivit lagom fuktigt så tar du bort den.Vill du ha en mer bekväm lösning så köper du en Fluval ytvattenavrinnare och kopplar den till en mindre pump typ Powerhead. Fluvalen kostar ca 100-120 kr, pump kanske du redan har? Citera
wooxer Postat 4 januari 2009 Författare Postat 4 januari 2009 tackar för tipset om tidningspapper, ska testa detta och se hur resultatet det blir!du får gärna vidarutveckla ditt förslag vad gäller fluvals ytvattenavrinnare då detta låter som en intressant och smart idé! Citera
Wiking Postat 4 januari 2009 Postat 4 januari 2009 Denna är det, kopplas till en lämplig pump.http://www.pwss.nu/product.php?productid=3380&cat=843&page=1 Citera
wooxer Postat 4 januari 2009 Författare Postat 4 januari 2009 har du skummare?Japp skummare det har jag! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.