Gå till innehåll

Pomacanthus imperator..


thomas5547

Rekommenderade inlägg

har haft ett otal av denna art och aldrig vatt med om att de har ätit på koraller. men man skall aldris säga aldrig, de kan möjligtvis nafsa på lps:er, men oftast i sök efter föda, har de gjort det en gång så vet de att det är inte föda utan fortsätter sin sökning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, svåra är dem inte, tycker jag,kan va lite känsliga för prick så har du en UV så är det inga problem. äter i stort sett allt i matväg, har du ingen Uv så får du holla koll på mätningar så vattenkvalite`n är ok.

är den absolut häftigaste fisken, tycker jag. när de är stora så är det som en lastbil som drar fram i karet. sällskapsfulla är dem också vill vara med hela tiden. jag tycker att du ska ha ensmiley2.gif.

äter stenkorall? som sagt kan va från individ till individ, men de jag har haft så är det bara kolonianemoner som den sista jag hadeinte tyckte skulle vara i karet.

Liten eller stor? ja det beror helt på dej. inget problem med varken liten eller stor. men det är ju lite roligare med ett litet exemlar om man har tålamod o vänta nåra år innan den färgar ut.

den kan och kommer att nibbla på i stort sett alla koraller, i sökande av mat, men min erfarenhet sägar att det var ibörjan när man släpper i den. de tar inga tuggor utan de kollar så det inte är mat som ligger o skräpar, och när det är gjort så går de inte dit och nibblar igen, så första dagen(arna) kontrollerar dem miljön i karet, för att sedan inte bry sig om det, och det är helt min erfarenhet. man kan mata lite fler gånger så de blir lite distraherade så de inte nibblar heller, och när de är mätta så orkar dem inte leta födasmiley2.gif.

vill avslutningsvis säga at detta är mina erfareheter, och det finns dem här på forumet som har andra erfarenheter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...