Gå till innehåll

Nystart på ett 375L


port513

Rekommenderade inlägg

Hej!

Har kört nano tidigare men nu går jag över till ett 375L

Egentliga frågan är väl hur jag gör med min LS, det blir ju nästan 40kg som man dunkar i och då undrar jag lite hur glasbottnen klarar det trycket?

Ska man lägga något i bottnen eller kommer den ändå att klara trycket av stenen?

I framtiden kommer det i en T. crocea och då är frågan vad jag ska undvika för djur när jag har en sådan i mitt akvarie?

/Henke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hallå!!

det mennen manade va är du kan stapla din LS hur högt du vill om du nu inte har ett kar som är 2 meter högt :) bara inte stenen som ligger på gaset ligger med en jätte liten yta mot glaset. men du kan stapla hur du vill. 40 kg är ingen tyngd även om det skulle ligga på en jätte liten yta.. de är bara att stapla på. om du bygger ett rev med många hålor och gångar som fiskarna kan simma in i kommer dom att visa sig mera för då känner dom sig säkrare. sen är ju smaken som baken när man bygger ett rav.. lycka till.. och glöm inte bort att lägga upp bilder

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Henke: du kan stapa hela vägen upp till ytan utan problem.. men kör lite "pyramid" så ska du kunna gör hur du vill..

det jag menade är om att du tar denna "pyramid" och vänder den upp o ner(spetsen neråt), då förstår du att allt tryck blir mot en mycket liten yta, då kan det gå illa..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...