Gå till innehåll

Hjälp...


Guest Andersson

Rekommenderade inlägg

Guest Andersson

Hej där på er.... Nu e det så här att snart ska jag starta mitt kar med sump.Jag undrar VAd jag sak tänka på när jafg ska fylla mitt akvarium nu hur mycket vatten ochsåvidare????MAn vill ju inte ha översvämmning....

JAg undrar också hur vet man att Det rinner ner så mycket så att det inte blir överfylt plus att Min pump som pumar upp till karet igen pumpar upp lite över 1000liter i timme. räcker detta mitt kar e 375liter.Alltså jag vill inte ha översvämmning..VAd sak jag göra för att klara mig i från detta.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Andersson

MEn om det finns risk för att det ska svämma över ner ei sumpen då e det returpumpen som pumpar för lite vatten upp till karet elller? DEt borde ju inte spel anågon roll hur mycket vatten som punmpas upp.... för jag har 50 standpipe ne ri sumpen så det sväljer ju en väldig massa..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Andersson

OKi jo det har jag men Har prescis testa lite och allt verkar fungerar bra men jag upptäckte att min retur pump bar apumpar ca 1200l. Det räcker nog inte för efter en stund så började sumpen fyllas och det var dåligt spurt upp så JAg får skaffa en bättre pump....Det e nog dte som e felet ,tur bar att jag såg det så fort annasr kund edet blivit jobbigt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...