Gå till innehåll

Vad är detta ??


Zanders

Rekommenderade inlägg

Tjo.

Satt och surfade runt lite och tittade på karet och såg en av mina fiskar simma som en torped genom månljuset varav jag vart lite nervös och till min förvåning jagade den detta underliga djur.

Har försökt att hita nått som liknar den men antar att det är ett yngel/bebis av nått slag ??!?

Ber om ursäkt för dom dåliga bilderna men det är typ becksvart inne i karet :)

Jag tycker det ser ut som en mask av nått slag men den simma typ hur snabbt som helst varav jag började undra..

/Anders

post-4257-14468916605316_thumb.jpg

post-4257-14468916605413_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

<BIG><BIG>Bristleworms</BIG></BIG>

<CENTER><!--mstheme--><TABLE border=0><TBODY><TR><TD><!--mstheme-->bristle.jpg<!--mstheme--></TD><TD><!--mstheme-->Bristleworms can become a problem in a reef tank. They arrive hidden within the crevices of live rock and certain species can reproduce rapidly. However, not all bristleworms are bad - some are actually beneficial detritus eaters. Bristleworms that are seen bothering tank inhabitants or which grow too large should be removed from the aquarium. My sister Mary removed this worm from her tank - it was 9 3/8" long and 3/8" in diameter. I removed a bright orange worm from my 20 gallon tank which was encasing snails in a mucus and then eating them. For more information on bristleworms, read Ron Shimek's Without a Backbone article on Aquarium Frontiers.<!--mstheme-->

</TD></TR></TBODY></TABLE></CENTER>

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...