hedan Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 hej på er alla saltkillar!!håller på o limmar i hop set sissta på alla rör en sak som jag funderade på är ytavriningsröret!!!!1. hur långt under vattenytan ska man kapa det..2. nere i sumpen ska den gå under vattenytan eller strax ovan??röret är 50mm....//hedan Citera
aengus Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 under vattenytan: 5-10mmnere i sumpen: helst under vattenytan så du slipper allt plaskande. Citera
wrang Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 Hejsan är karet borrat i botten eller på sidan??På mitt 50mm ytavrinningsrör så har jag en förstorning från 50mm till 110mm denna sitter ca 1,5cm under ytan.Röret ner till sumpen har jag problem med låter som värsta vattenfallet trotts att jag testat med både att lägga i biobollar i röret å så sätt dämpar ljudet och nu med att sätta en kran nere vid sumpen för att fylla upp röret lite mer å på så sätt minska fallhöjden innan det träffar vattnet i sumpen.Förstornings muffen från 50-110mmMed vatten i karet:Röret ner i sumpen sitter ca 1cm under vatten ytan och det bubblar en MASSA så här har man fått en ofrivilig skummare. Gäller säkert även här att man får pula och dona lite innan man hittat det optimala Citera
hedan Postat 10 oktober 2004 Författare Postat 10 oktober 2004 borrat i botten är karet...jag hörde att man kunde binda en bioboll i en fisklina o hänga i karet skulle visst ta bort vattenfalls ljudet!! Citera
hedan Postat 10 oktober 2004 Författare Postat 10 oktober 2004 det röret som är till höger är mitt gammla ytavrinings rör lite skillnad på storlek nu.......det gammla har jag kopplat i hop med uvc.. kanon slipper jag dra slangar till den. Citera
zippo Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 smart med biobollstipset sparka igång karet nu så man får se hur det blir . Citera
Xavante Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 Jag har flera biobollar i en metrev hängandes i ytavrinnings röret, fungerar bra för att få ner ljudnivån på skvalet. Men se till att ta upp dom ofta och rengör bollarna eftersom att det fastnar en massa skit som täpper till flödet . Jag råkade ut för detta ,en bit seaveggies som satte sig i vägen och vatten nivån hamnade otäckt nära kanten på karet.Mvh Thomas Citera
CrystalClear Postat 11 oktober 2004 Postat 11 oktober 2004 Tror detta med "vattenfalls plaskandet" varit uppe tidigare. Min bror kör med följande grundidé till sitt kar (40mm rör om jag inte minns fel):http://www.dursostandpipes.com/Man får lyssna mycket noga för att höra något plaskande... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.