Gå till innehåll

Osmose anläggning men vilken


stoffe

Rekommenderade inlägg

Tjena saltvattensmedtävlare,

De tyska krispaketen har nu nått även mig och min direkta centralregering har gett sitt ok till en nyinvestering.

Så nu tänkte jag inhandla en ny osmoseanläggning, detta eftersom den jag har/hade har gjort sitt och utbyte av filter+membran kostar mer än ett nytt system.

ooc Jag kör med kranvatten för tillfället, funkar men frågan är hur länge.

Nu är frågan, vad använder ni andra för anläggningar och vad är för/nackdelarna med dem?

Har kikat lite på följande anläggning länk (obs! länken är på Tyska), har iof. ingen susning hur pass bra den är men 1miljard Kineser* kan ju inte ha fel som man brukar säga.

Hade tänkt mig något smidigt (allt sjyst i ett och inte 2000 slangar och jävulskap) som jag kan hänga i källaren och tanken på ett 12lit kärl med auto-stopp kittlar lite. Detta eftersom jag har ofta glömt bort att jag kört osmosevatten och vet inte hur många liter jag köttat direkt i avloppet i onödan.

Tänkte iof. skaffa en restvatten tunna som jag skall använda till blommvattning i trädgården (dvs. den lilla trädgård som jag har :) )

Alltså vill gärna höra vad ni har för erfarenhet med osmoseanläggningar och vad man skall passa sig för.

/Stoffe

* Anläggningen skall enligt utsago vara tysktillverkad

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...