Guest Andersson Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 HEj på er igen salt vänner.HAr precis dragirt i gågn mitt kar men efter ca 3 dagar nu så har jag fortfarande masse små bubblor och det ser väldigt disigt ut-Vattnet blri aldrig klart vad sak jag göra...?Någon som har något tipps..... Citera
Niclas Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 Har du dragit igång en ny skummare oxå? Isåfall kan det vara mikrobubblor från den, ger med sig efter ett tag. Citera
Guest Andersson Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 JA det e massa micro bubblor massar det e nog det som gör att det ser disigt ut.MEn jag får väl vänat ett tag och se hur det blir men sen tycke rjag tt det skummar dåligt gör det det i början? Citera
Niclas Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 Japp, det finns inte mycket att skumma i ett nystartat kar, du behöver inte köra med skummaren i början. Citera
Nito Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 Det tog mer än en vecka för mig innan vattnet började klarna. Citera
jimmy Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 vad har du för salt har du lagt i nytt grus utan att tvätta det ? Citera
Guest Andersson Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 Jag har corallife heter saltet jag använder.Och gruset HAr jag tvättat men kanske inte ådentliget .Klanar det ändå eller msåpet jag tömma akret igen och tvätta på nytt?Inte så roligt....Skriv gärna mer aom vad som e bäst att göra... Citera
Niclas Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 Stäng av skummaren till imorgon och se vad som händer under natten, är det lika dant då så kan vi utesluta den. Citera
crille Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 simma lugnt,några dagar är ju inget att bry sig om,det kommer attklarnajag har fått erfara att det är en tålamodskrävande hobbymen helt fascinerande Citera
zippo Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 dt där att vattnet inte har klarnat helt är säkert bara att saltet inte har löst sig än jag påskyndade mitt en gång genom att höja tempen ett par grader & satte in en stor trästen som syresatte vattnet riktigt då klarnade det direkt "tips från granlund här på forumet" Citera
Guest Andersson Postat 10 oktober 2004 Postat 10 oktober 2004 Oki. har läst alla lösningar nu e väldigt tacksam ska testa detta undermorgon dagen!Så åter kommer jag med resultat.MEn då Hoppas jag att det inte e sanden.Tack så länge.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.