Gå till innehåll

stream pump


Midde

Rekommenderade inlägg

Det är väl lite beroende på vad man ska ha i katet. Men någonstans mellan 10-20ggr akvariets volym. brukar ekommenderas. Det viktiga är att man inte får stillastående vaten i något hörn. Så dela upp på ett par pumpar.

mao mellan 4000 och 8000 i ditt kar. Blir det 10000 är det ingen nackdel.

Jag kör med två koralia 3. Ligger väl lite i underkant där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl lite beroende på vad man ska ha i katet. Men någonstans mellan 10-20ggr akvariets volym. brukar ekommenderas. Det viktiga är att man inte får stillastående vaten i något hörn. Så dela upp på ett par pumpar.

mao mellan 4000 och 8000 i ditt kar. Blir det 10000 är det ingen nackdel.

Jag kör med två koralia 3. Ligger väl lite i underkant där.

okej.. tack.. ska nämligen köpa 2 st pumpar av en kompis. dom ligger på 3400l/h st.. så då borde de räcka då kanske..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja dom blir inga problem att ha... 6800 liter i på 375 liters kar. kan tilloch med öka på coh köpa en pump till när du känner för det och och du märker att du får dåligt flow... kör själv med en tunze stream på 4500l i mitt, och en wavemaker som stegrar från 2000 till 8000 till 15000 liter under några sekunder. har alltdå ett grundflöde på 6500 liter alltid i mitt 200liters kar...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...