Gå till innehåll

En bra affär?


Sune

Rekommenderade inlägg

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta…

Jag tänkte köpa en armatur idag, en Aquastyle Pro-640D (150W Mh + 4 x 24W T5) att hänga över 160L kuben. Den har slutat att tillverkas men det finns en butik i stockholm som har haft den hängandes bland övriga armaturer.

Glad i hågen så besökte jag butiken i morse, naturligtvis så fanns det ingen kvar på lagret och efter att JAG förklarat att Aquastyle inte säljer lampor längre så kunde jag få köpa demo-exet (hon var dock tvungen att kolla med Aquastyle så det stämde att deras produkter inte gick att beställa hem, vilket det givetvis inte gick att göra)

Vi monterar ner lampan som hängt och lyst i ca 1/2året och borstar bort “lite” damm…

Jag fick en “bra” deal, skulle få ny Mh-lampa extra eftersom den som satt i var ju använd, förövrigt var det ordinarie pris som gällde!

Ja, jag kanske är snål?! Men jag påpekade att när man köper den ny så följer det med 4st 20k T5 lysrör och Mh lampa, så om jag ska köpa deras beggade ramp till fullpris så vill jag minst ha 4 nya rör + Mh lampa och kanske någon symbolisk kompensation för att dom klippt av sladdarna/kontakterna på den för att passa som butiksbelysning!

Tror ni det funkar? NÄ!!! Fullpris + 1 Mh lampa det var det som gällde, sen att det kostar ca 600-700:- att köpa nya lysrör (som normalt följer med) det var ju inget som dom kunde stå för!

Jag tackade för mig och gick ut till bilen och tittade på lite flygplan som startade och landade innan jag besviken åkte hem.

Tyvärr så kommer väl någon mindre vetande köpa den där lysrampen av dom i alla fall, men jag har aldrig hört något liknande resonemang att man ska betala 25% extra och vara tacksam att få möjligheten att köpa deras utställningsex.

Med vänlig hälsning Daniel Nordin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...