xxxperxxx Postat 6 februari 2009 Postat 6 februari 2009 Hej!Har skaffat djur (ej rörliga) som behöver matas och då även skaffat lämpligt foder till dem. Använder följande foder (samtliga FM);- Ultra Pac- Ultra Min F- Ultra Seafan- Ultra Min S- Ultra BoosterDessa blandar jag i ett shotglas enligt rekommenderat recept till en hyfsat hård gegga. Men hur 17 matar man sen med det? Tog en bit (efter att ha låtit det stå i 24h) och la i en proteinshaker tillsammans med ca 6 dl akvarievatten och skakade sen som en idiot! Problemet är ju att det tar nästan en hel dag för det att lösa upp sig helt. Ska man göra så här, eller? Citera
tobias.nero Postat 6 februari 2009 Postat 6 februari 2009 Jag brukar blöta upp det med Min S och akvarievatten innan jag använder det(rör om med en tantpetare), den använder jag en pipett för att mata med. Citera
xxxperxxx Postat 10 februari 2009 Författare Postat 10 februari 2009 Ok, men är det helt flytande när du matar eller lite segt? Matar du direkt vid/till djuren eller bara rakt ut i akvariet? Citera
tobias.nero Postat 10 februari 2009 Postat 10 februari 2009 Jag använder pipett och sprutar maten mot djuret, maten är flytande inte seg och inga klumpar men det spelar nog mindre roll. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.