February 6, 200917 yr Hej!Har skaffat djur (ej rörliga) som behöver matas och då även skaffat lämpligt foder till dem. Använder följande foder (samtliga FM);- Ultra Pac- Ultra Min F- Ultra Seafan- Ultra Min S- Ultra BoosterDessa blandar jag i ett shotglas enligt rekommenderat recept till en hyfsat hård gegga. Men hur 17 matar man sen med det? Tog en bit (efter att ha låtit det stå i 24h) och la i en proteinshaker tillsammans med ca 6 dl akvarievatten och skakade sen som en idiot! Problemet är ju att det tar nästan en hel dag för det att lösa upp sig helt. Ska man göra så här, eller?
February 6, 200917 yr Jag brukar blöta upp det med Min S och akvarievatten innan jag använder det(rör om med en tantpetare), den använder jag en pipett för att mata med.
February 10, 200917 yr Author Ok, men är det helt flytande när du matar eller lite segt? Matar du direkt vid/till djuren eller bara rakt ut i akvariet?
February 10, 200917 yr Jag använder pipett och sprutar maten mot djuret, maten är flytande inte seg och inga klumpar men det spelar nog mindre roll.