Gå till innehåll

mata mandarin


ballsam

Rekommenderade inlägg

det simmar runt en mandarin i mitt akvarium som är glad i fryst artemia och mysis. det är även det övriga fiskarna, så efter lite tänkande provade jag att trycka fast en 10 ml spruta som jag knyckt på jobbet på ett 5 mm grovt luftrör kapat i lagom längd. vid matningsuger jag upp en del av födan i röret innan jag hivar i det mesta i akvariet, och medans de snabba fiskarna har fullt upp så pytsar jag ut några artemior åt gången framför mandarinen. den fattade verkligen vinken på en gång och står framför myningen på röret och väntar. har inget foto på konstruktionen, men jag tror alla fattar ändå va? borde även fungera vid matning av tubastreor och liknande /Samuel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har testat samma metod till min mandarin. Dock var han inte lika mycket på hugget som din, så det gick väl sådär. Mysis tar han inte om han inte är riktigt hungrig, då de troligen är lite stora för honom.

Kul att det går så bra för din!

Har du även testat att lägga mat till honom i en burk/behållare där bara han kommer in?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...