Mattias Postat 12 februari 2009 Postat 12 februari 2009 Hejsan, jag har köpt det levande ur er jättefint inkört akvarium. Det är på ca 240 l och mitt akvarium är på ca 540 L. Hur sjutton skall jag sy ihop det här ? Det är ca 70 kg ls ifrån det köpta karet, vilket troligen inte räcker till för det revet jag tänkt bygga. Skall jag satsa på att få tag i mer "inkörd" sten eller skall jag satsa på "färsk" ?Och hur sjutton gör jag med vattnet, säg att det kanske är 190L i det som jag köpt. Skall jag ta med det och blanda upp med nytt vatten ? Eller skall jag satsa på bara nytt vatten, det är ju även fiskar och koraller med i köpet. Hur göra m belysningen ? Fullt spett, eller smygstart ? Med tanke på att det är såpass mycket nytt vatten.Nått mer att tänka på ???Hjälp ! Citera
Ricke Postat 12 februari 2009 Postat 12 februari 2009 Varje gång jag har uppgraderat har jag tagit så mkt vatten som möjligt från det gamla karet och blandat med nytt i det nya karet, stenen har åkt med och i ditt fall skulle jag nog stasta på inkörd sten om det går o få ta i annars funkar det ju med ny sten.Jag har kört full belysning eftersom jag haft koraller osv i karen. Men det ger lite alg problem som man får lösa efter hand. Skaffa mer städare såsom snäckor o eremiter så ska det lösa sig med tiden.Nu är det ju iofs dubbla volymen det handlar om men det borde funka, så länge du kan hålla tempen rätt o hyfsat samma värden så ska fisken klara flytten bra. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.