Borg Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 Behöver lite hjälp vart kan man få tag på bra slang i lite större innerdiameter typ 20mm, ska användas till cirkulationen från summpen upp till karet. Hur är det att använda typ vanlig vattenslang med armering som säljs i alla järnhandlare ? kan det komma ut en massa skumma ämnen som påverkar vattnet, det handlar om ca 2m slang. Citera
Laggeman Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 Varför inte köra med vanlig PVC? Finns på Bauhaus. På två meter är det inte ens en hundring vi snackar om. Citera
Borg Postat 13 februari 2009 Författare Postat 13 februari 2009 Tackar Jimmy då blir det en tripp till Bauhus. Citera
Borg Postat 13 februari 2009 Författare Postat 13 februari 2009 Lite nyfiken ändå kan ju va bra att veta vid andra tillfällen, är det olämpligt att använda vanlig grön vatten slang med armering. Citera
crille Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 Lite nyfiken ändå kan ju va bra att veta vid andra tillfällen, är det olämpligt att använda vanlig grön vatten slang med armering.har för mig att jag läst något om mjukmedel, annars finns det slang i pvcsom kan limmas med andra pvc rör, suverän till returpumpen då man slipperen del krökar, biotedmarin har denna slang! Citera
saltishenke Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 Köp silicon slang det bästa och kostar inte mycket mer än dom andra gröna som är skit enligt mig då dom blir stela och jobbiga. Citera
Borg Postat 13 februari 2009 Författare Postat 13 februari 2009 Det blir Pvc tänkte bara ha grönslangen typ 2-3 dagar för att se om det kommer funka som jag vill, inte borde väl det ställa till det i karet ?? Citera
saltishenke Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 Nej det gör den inte bara att den blir stel och seg efter en tid. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.