Gå till innehåll

Clowner som bråkar !!


Freddi

Rekommenderade inlägg

Jag har ett svart clown par som bråkar något så offantligt, och nu är jag rädd att den ene skall ta kål på den andre.

Historian är denna, Jag hade från början 2 oranga och 1 svart clown, de oranga brydde sig inte om den svarta precis och la ägg 3 ggr.

Då tyckte jag att jag skulle ha 1 svart till och så blev det.

Den nya svarta var större än den första och blev i början undan tryckt av de oranga clownerna + att de slutade med sina äggläggningar.

Nu är det så att den stora svarta slåss och jagar den mindre svarta som inte verkar ha någon chans mot denna.

Den lillas fenor börjar bli rätt risiga och den har bleknat lite i färgen.

Skulle det hjälpa om man flyttade de 2 svarta clownerna till mitt 80l mollyhotell, genom att flytta dit den mindre av de 2 först och efter någon dag flytta dit den andra eller skall men flytta dit båda??

Jag vill ju gärna ha ett lekpar av dessa men som det ser ut nu är det inte kärleks gnabb precis !!??

post-2936-14468916820398_thumb.jpg

post-2936-1446891682056_thumb.jpg

post-2936-14468916820696_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jobbigt läge, svårt att se hur liten den lilla är men bäst hade nog varit att tagit den minsta svarta(hane) i butiken för att vara säker på att få ett par, nu kanske din lilla redan blivit en hona och den stora är väl troligen en den med. Vad jag hört så blir en ensam clown hona.

Kanske du kan byta in den lilla för att vara säker på att få en hona och en hane, eller den större mot en mindre än den lilla?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade letat läne ge efter en ny svart clown som skulle kunna passa till den jag redan hade.

Det var bara 2 butiker av de butiker som jag ringde runt till eller var och tittade hos som hade 1 clown var.

Den ena butiken hade en som inte var mycket större än de ynglen jag har här hemma och tog hutlöst betalt för den, den andra butiken hade en i ett uppvisnings kar och den fick jag köpa.

Ingen annan butik hade någon så jag hoppades att den jag köpte skulle bli hona och att den jag hade var fortfande något neutral.

Det finns ingen möjlighet att den skiftar till en hanne??

Eller 1 gång hona alltid hona??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, en gång hona alltid hona är det som gäller. Men om det inte löser sig kanske du kan få byta en av dina mot den pyttelilla i butiken? Ingen bra lösning heller egentligen för det kommer ju ta tid tills den blir stor nog för att bilda par antar jag.

Kul att du odlar lite, jag har själv tänkt försöka med mina clowner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Kolla med arkenzoo i ängelholm. Brukar ta hem svarta ocellaris. Blir ju en bit för dig att köra men att ringa och kolla skadar ju aldrig.

Jag hade faktiskt glömt att uppdatera här!!

Jo jag har varit där och tittat men de var ganska dyra och de var för små i mitt tycke då.

Vet inte vad de tar hem för storlek på dem nu, då jag var där så var det sk. yngel storlek på dem.

Jag flyttade på fiskarna till ett 80L Molly hotell och nu kommer de bra överens och de har tom. visat tendens till ett litet lek beteende så vi får se hur det går framöver.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...