Guest C.caeo Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Måste man mata AquaCares kalkmixer med osmos vatten??Eller kan man köra medvattnet från resten av karet, eller är det kran vatten det ska vara?Lös en knut i min hjärna Citera
jimmy Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Är ingen expert på kalrearktorer men tror nog att det ska vara söt vatten sen om det är osmos eller inte spelar nog ingen roll Citera
Niclas Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Japp, Jimmy har rätt, men om du till vardags använder Omsosvatten för påfyllnad av avdunstat vatten så är det att föredra det vattnet. Citera
Guest C.caeo Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 ok takar, nje jag har en osmos men använder den ej. Jag vet jag e lite slapp i bland men det tar så j***a lång tid plus att osmos vattnet luktar lite klor aktigt och vågar därför inte använda det vattnet.Hur som hellst så fundar jag på anntingen delteks kalkmixer eller aquacares kalkmixer. Hm besluts ångest.. Citera
Niclas Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Jag har en Deltec K500 som motorn gått sönder på... Den verkar inte tåla att veva runt vispen längre än 1år.. ia alla fall inte min Så jag kommer att köpa Acuacares istället. Citera
Guest C.caeo Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Ok mera fråget tecken dycker upp när man planerar, vad i hellsike är skilnaden på en kalkmixer och en kalkreaktor,jag kan ju se skilnaden på de olika men vad e det som vad ger kalcium och vad e det som gerkalk villken ger vad?? . Citera
Niclas Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Jag har en Deltec K500 som motorn gått sönder på... Den verkar inte tåla att veva runt vispen längre än 1år.. ia alla fall inte min Så jag kommer att köpa Acuacares istället. När det Osmosen, vilken modell har du? Du vet väl att Aquamedic/Aquatic Nature modellerna går att köra med 150L membranet utan problem. Citera
Niclas Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Kalkmixern kör med Kalciumhydroxid o höjer upp PH o CA +sänker fosfathalterna i vattnet, Kalkreaktorn kör med korallgrus som löses upp med tillsats av CO2, höjer KH mm. Citera
Guest C.caeo Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Ok tackar så mycket.Ger kalkreaktorn mer än kh hadde för mig att den gav Caockså, trodde jag haddeläst det. Citera
jimmy Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Om det luktar klor om osmos vattnet vad gör det inte då om kranvattenet ? Citera
crille Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Om det luktar klor om osmos vattnet vad gör det inte då om kranvattenet ? tänkte detsamma,säker du använder rätt slang? Citera
Guest C.caeo Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Jo rätt slang använder jag, och vattnet luktar inte klor, har riktigt bra kran vatten.Köpte dock osmosen begagnad och funderar på om filtret e utslitet. Kan det lukta då. Citera
Guest Gugge Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 Visst kan det lukta om det är gammalt, kolfiltret sammlar bara upp skiten tills det är fullt, sen släpper det ifrån sig allt istället.. Sen kan man ju disskutera hur membranets skick är om det kommer egenom klor? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.