Gå till innehåll

Mste man mata KWR 75 med osmos vatten


Guest C.caeo

Rekommenderade inlägg

Måste man mata AquaCares kalkmixer med osmos vatten??

Eller kan man köra medvattnet från resten av karet, eller är det kran vatten det ska vara?

Lös en knut i min hjärnasmiley37.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok takar, nje jag har en osmos men använder den ej. Jag vet jag e lite slapp i bland men det tar så j***a lång tid plus att osmos vattnet luktar lite klor aktigt och vågar därför inte använda det vattnet.

Hur som hellst så fundar jag på anntingen delteks kalkmixer eller aquacares kalkmixer. Hm besluts ångest.smiley5.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok mera fråget tecken dycker upp när man planerar, vad i hellsike är skilnaden på en kalkmixer och en kalkreaktor,jag kan ju se skilnaden på de olika men vad e det som vad ger kalcium och vad e det som gerkalk villken ger vad?? smiley37.gifsmiley5.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en Deltec K500 som motorn gått sönder på... Den verkar inte tåla att veva runt vispen längre än 1år.. ia alla fall inte min smiley7.gif Så jag kommer att köpa Acuacares istället. När det Osmosen, vilken modell har du? Du vet väl att Aquamedic/Aquatic Nature modellerna går att köra med 150L membranet utan problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo rätt slang använder jag, och vattnet luktar inte klor, har riktigt bra kran vatten.Köpte dock osmosen begagnad och funderar på om filtret e utslitet. Kan det lukta då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst kan det lukta om det är gammalt, kolfiltret sammlar bara upp skiten tills det är fullt, sen släpper det ifrån sig allt istället..

Sen kan man ju disskutera hur membranets skick är om det kommer egenom klor?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...