Gå till innehåll

Ytavrinning


JohanWS

Rekommenderade inlägg

Hej alla :)

Jag undrar om hur stor marginal man ska ha från ytavringings kammen till toppen på akvariumet.?

Kan man sätta den så den är gäms med toppen?? kan man sätta kammarna på sidorna eller måste det sitta framtill på boxen???

Tacksamm för svar\\ mvh Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt?? på alla akvarium med avrinningsbox har jag alldrig sätt att de har kammar på alla sidor?? ... så det är allså bättre att sätta kammen lite lägre änn vad man har tänkt sig pågrund av att man kan justera det själv senare?

MVH Johan

du måste ha kam på alla sidor, kammen står ju i en skåra, så du kan lyfta den den lite upp och ner,där ställer du den höjd på vattenivån du vill ha i karet, så själva hållaren kan du sätta jäms

med!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På min kub jag hade så limmade jag fast kammen på alla sidor av ytavrinningsboxen, men kunde kanske lika gärna limmat på enbart en sida. Men har du en box med 2 eller 3 öppna sidor, och bara limmar kammen på en av dessa så kommer vattnet att ta den enklaste biten över glaset, dvs där du inte har en kam, och dess funktion gör förlorad.

Jag limmade min så jag hade mitten på kammen, där ytan sedermera låg, ungefär 3cm från karets överkant.

Det finns kammar du köper som sitter i en lite ställning som gör att du kan justera kammen i höjdled, och sen kan du köpa kammen som en ren plastbit med taggar, dvs, där du limmar den, där kommer du f ha den kvar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt?? på alla akvarium med avrinningsbox har jag alldrig sätt att de har kammar på alla sidor?? ... så det är allså bättre att sätta kammen lite lägre änn vad man har tänkt sig pågrund av att man kan justera det själv senare?

MVH Johan

hur du limmar beror på hur högt vattenstånd du vill ha, det bästa är modellen med en skena du har

kammen i, min skena sitter jäms med avrinningen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...