Gå till innehåll

Flera dvärgkejsare ihop?


Datate

Rekommenderade inlägg

Ja det går bra att ha flera dvärgkejsare. Detta oavsett om det är olika eller samma arter. Om du skall ha 4 individer så kan det vara bra att köpa alla samtidigt. Köper du en och en så finns det risk för att den nyanlända blir hackkyckling under en tid.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tanken var lite som så att OM vi blir tvungna att nedgradera till låt säga halva volymen (400-500L) så skulle man kanske kunna byta kirurgerna och foxfacen mot dvärgkejsare å ändå få vackra fiskar i lite halvstorlek. Finns ju mängder med vackra dvärgkejsare att välja bland!

Låt säga att man hade ett kar på 400-500L . Finns det någon ungefärlig gräns för hur många dvärgkejsare som skulle kunna samsas i ett sådant kar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det här med gränser är riktigt svårt. Jag har t ex 7 dvärgkejsare i min kub som är på 275 liter brutto. Den senaste dvärgkejsaren köpte jag för 3 månader sedan. Alla är olika arter. Ibland blir det lite smågnabb men aldrig några allvarliga incidenter.

Dvärgkejsare är mina absoluta favoriter. Vackra, fina färger, lätta att hålla, billiga i inköp, tåliga och allmänt trevliga. De vill ha mycket gömställen i form av grottor mm. Skall man ha många dvärgkejsare så bör man bygga upp luftigt med mycket LS.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mjukisar funkar dåligt i mitt kar. Jag har inte så mycket koraller. Dvärgkejsarna verkar dock inte speciellt intresserade av koraller, håller man dem mätta så tror jag inte det är något större problem. Men helt säker kan man aldrig vara, här måste man tyvärr prova sig fram lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...