Gnarkill Postat 14 mars 2009 Postat 14 mars 2009 Var till Luleå igår och stannade till hos akvarie handlaren bara för att titta=) men som vanligt så hitta jag en snygg korall som jag fick med mig hem.Är det någon som vet namn på den kanske? sen så följde det med någon annan konstig korall eller liknande under den stora, samt 1 naken snigel och något konstigt djur som har en stor håla mitt uppe på korallen vet dock ej vad det är för djur ännuDet ser nästan ut som att det är en eremit kräfta som har hålet på korallen men ändå inte..Jag ska avvakta och se om djuret kommer ut från hålet Citera
Ted Camenius Postat 14 mars 2009 Postat 14 mars 2009 ser ut som en Tubinaria. Kanske en Tubinaria reinformis Citera
Gnarkill Postat 17 mars 2009 Författare Postat 17 mars 2009 Är det någon här på forumet som har fått hem en korall och upptäckt att det lever en eremit kräfta i korallen istället för att ha ett skal?? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.