Guest Silver Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 Hej alla glada saltisar.Jag köpte ett akvarium som heter mollys fiskhotell Citera
Guest Silver Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 Jag slipade till kanterna för att få plats med skummaren.Jag gav 1500 för den.Jag drog sikon på den orginala vatten intaget och skar upp bakrunden för ytavringning.Lite saker som jag hade köpt.Och så fick det bli. 15kg LS.Jag va väldigt nöjd tills att jag upptäckte att jag hadde fått en massa nitrit och ammoniac p.g.a vattnet som fanns i sumpen stog helt still.Jag hälde ut vattnet och började på nytt.jag drog loss hela bakdunden.Fyllde med vatten.Såhär fick det bli och värdena verkar ok.Jag vänta på en beställning från drakfisken.se på armaturen och lysrören.Det fick bli en blå ljus 20000k och en vit 10000k.Jag hoppas att det fungerar nu.Ni får gärna tycka till.MVH Aqil Citera
wrang Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 hmm ja ammoniak och Nitrit bildas ej så där å varför var det inget flöde bakom väggen? Hadde du ingen pump bakom detta som det är orginalFörövrigt så ser det bra ut med skummaren etc. Hadde du redan köpt detta och satt in lysrören eller väntade du på dessa Citera
Guest Silver Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 hmm ja ammoniak och Nitrit bildas ej så där å varför var det inget flöde bakom väggen? Hadde du ingen pump bakom detta som det är orginalFörövrigt så ser det bra ut med skummaren etc. Hadde du redan köpt detta och satt in lysrören eller väntade du på dessa Hej.nej jag hade ingen pump bakom och även om jag skulle ha det så hadde det inte funkat.Det finns en massa fack och det blir inte bra cirkulation där tyckte Bengt holm.Tror ni att det funkar?Armaturen och lysrören väntar jag på.Orginal som sitter på nu. Citera
Guest ChipseT Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 verkar häfitgt..vill också starta ett sådant nano kar.. kan bli grymt snygga..men först ska jag komma igång med mitt riktiga... om jag nu kommer göra det, känns som när det drar ihop sig så händer det något så man får förhinder! men men, känns rätt bra nu faktiskt..MVH Oskar Citera
Centurion Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 Varför gömde du inte pumparna bakom ytavrinningen (bakgrunden) som jag gjort?Garanterar personligen att det är bra drag där bakom (konstigt annars)... Citera
jimmy Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 Vist hadde det funkat om du satt pumpen bakom klart vattnet blir dålig om du inte cirkulera det där då fyller ju ytavrinningen ingen fuktion Citera
Guest Silver Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 Varför gömde du inte pumparna bakom ytavrinningen (bakgrunden) som jag gjort?Garanterar personligen att det är bra drag där bakom (konstigt annars)... Hej.Bakrunds facken är lite konstigt gjorda.De går inte hela vägen ner utan bara till halva karet så vattnet som ärpå botten i bakrunden står helt still.Visstkan det funka men, om det skulle en vacker dag råkar forsa sånt vatten in till pumpen och ut till karen skulle alla fiskar flyta upp och ner på vatten ytan.Ville bara inte ta den risken.Djur har lika mycket liv som vi. Citera
Centurion Postat 21 oktober 2004 Postat 21 oktober 2004 Varför gömde du inte pumparna bakom ytavrinningen (bakgrunden) som jag gjort?Garanterar personligen att det är bra drag där bakom (konstigt annars)... Hej.Bakrunds facken är lite konstigt gjorda.De går inte hela vägen nerutan bara till halva karet så vattnet som ärpå botten i bakrundenstår helt still.Visstkan det funka men, om det skulle en vackerdag råkar forsa sånt vatten in till pumpen och ut till karen skullealla fiskar flyta upp och ner på vatten ytan.Ville bara inte ta den risken.Djur har lika mycket liv som vi.Nej vattnet "på botten" skulle och står inte alls helt still.Orginal-pumpen har sitt inlopp nere i det området du beskriver.Dessutom är det hål mellan alla facken. En extra pump i tex motsatthörn mot orginalet (låter bekant ;-P) förbättrar cirkulationen ännu merom man nu skulle vilja det. Citera
Guest Silver Postat 31 oktober 2004 Postat 31 oktober 2004 Hej.Nu efter 3 veckor tror jag att mitt vatten är moget för fisk och det fick bil en clawn.Slängde i den igår för test Ockverkar må bra.JAG VETatt de kan vakänsliga i början så gärna inga kommentarer om det. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.