Gå till innehåll

Flytta innehållet


goradl

Rekommenderade inlägg

Hej

Jag skall uppgradera mitt saltkar till ett större, det nya karet är igång och har varit det en tid så alla värden är stabila. Nu till min fråga jag har redan LS i det nya karet men vill flytta med den LS jag har i mitt andra kar till det nya, kan jag flytta allt på en gång eller bör man flytta det i etapper. Jag har ju fortfarande fisk i det gamla karet som skall till det nya, det enda levande jag har i det nya karet är Turbo sniglar och LS. Min tanke är att flytta all LS låta fiskarna gå över natten i det gamla utan LS bara för att se så inte värderna tokrusar och sedan dan efter flytta fiskarna är detta super dumt eller.

Mvh

Salt tokig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gör du så. Flytta allt på en gång eller kör det i etapper, det är vilket som. Jag bara tänker lite på fiskarna, först stressar du dem en gång när du plockar upp stenen och låter dem gå utan möjlighet att gömma sig och känna sig trygga, och sen ska du ner o vispa runt i baljan en gång till. Med de förutsättningarna du har så hade jag plockat upp både sten och fisk på samma dag, sedan lagt över allt i det andra karet, och låtit det vara till dagen efter då jag hade lagt stenen som jag ville ha den. Då kan fiskarna gömma sig under tiden du flyttar runt på stenen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...