Postat 22 mars 200916 år Är det någon som vet om det finns böjbara pvc rör/slang som man kan limma i GF kopplingar?Jag har sett att Amerikanerna har rör som dom limmar men jag vet inte om det är samma typ av pvc dom har?
Postat 22 mars 200916 år Finns även svart damm-slang , billigt på Bauhaus. Ta med en bit rör och välj slangstorlek.Har det själv mellan akvarie o källare/sump.
Postat 22 mars 200916 år Finns även svart damm-slang , billigt på Bauhaus. Ta med en bit rör och välj slangstorlek.Har det själv mellan akvarie o källare/sump.men funkar den att limma med pvc?
Postat 22 mars 200916 år Författare Jag hittade denna sida http://www.flexpvc.com/ men frågan är om dom kan funka för GFs 32mm kopplingar?'
Postat 22 mars 200916 år men funkar den att limma med pvc?njaee, inte riktigt. Men den går att trycka på, eller i slangen, det passar perfekt. Jag har för säkerhets skull lite silicon utanpå röret och vanligt eltejp över skarven. Har varit tätt i 2 år nu iaf.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.