Cathulu Postat 22 mars 2009 Postat 22 mars 2009 Är det någon som vet om det finns böjbara pvc rör/slang som man kan limma i GF kopplingar?Jag har sett att Amerikanerna har rör som dom limmar men jag vet inte om det är samma typ av pvc dom har? Citera
-=Mr_B=- Postat 22 mars 2009 Postat 22 mars 2009 Typen av PVC ska vara samma, men de har andra mått.B! Citera
crille Postat 22 mars 2009 Postat 22 mars 2009 jag har det till returen, bioted har alla storlekar , mycket användbar:) Citera
elNico Postat 22 mars 2009 Postat 22 mars 2009 Finns även svart damm-slang , billigt på Bauhaus. Ta med en bit rör och välj slangstorlek.Har det själv mellan akvarie o källare/sump. Citera
crille Postat 22 mars 2009 Postat 22 mars 2009 Finns även svart damm-slang , billigt på Bauhaus. Ta med en bit rör och välj slangstorlek.Har det själv mellan akvarie o källare/sump.men funkar den att limma med pvc? Citera
Cathulu Postat 22 mars 2009 Författare Postat 22 mars 2009 Jag hittade denna sida http://www.flexpvc.com/ men frågan är om dom kan funka för GFs 32mm kopplingar?' Citera
elNico Postat 22 mars 2009 Postat 22 mars 2009 men funkar den att limma med pvc?njaee, inte riktigt. Men den går att trycka på, eller i slangen, det passar perfekt. Jag har för säkerhets skull lite silicon utanpå röret och vanligt eltejp över skarven. Har varit tätt i 2 år nu iaf. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.