Morrow Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Jag har problem med min skummare (Aqua Excel, AE-600, med Atman 2500 needle wheel pump). Efter att den varit igang ett tag sa ser det ut som att lufttillförseln stryps och att det bildas väldigt lite bubblor. Om jag då stänger av den och sätter på den igen så funkar den bra igen. Jag har gjort ren den, sett till så att det inte är problem med lufttillförsel, men ändå strular den. Någon som har en ide om vad som kan orsaka problemet och i så fall hur det kan lösas?Är så desperat att jag funderar på att använda en timer som stäger av skummaren i en minut 3ggr/dygn... Inte direkt den bästa långsiktiga lösningen.Tacksam för hjälp Citera
Spooky Postat 30 mars 2009 Postat 30 mars 2009 Kan vara så att skummarpumpen sitter för djupt. Vissa pumpar måste sitta nära ytan för att dra in tillräckligt med luft. Citera
Morrow Postat 31 mars 2009 Författare Postat 31 mars 2009 Tack för tipset, ska prova och se om det hjälper. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.