Ted-m Postat 6 april 2009 Postat 6 april 2009 Hej har ett litet dilemma.Köpte ett par Nemateleotris magnifica av en kille som köpt dom i Stockholm vill ej namnge perssonen eftersom jag inte vill smuttskasta någon.Han säljer själv fiskar osv och eftersom han skulle till Stockholm bad jag han köpa med lite fiskar osv till mig.Jo det är ju nu så att när jag koppa in dom såg jag att dom hadde vita prickar (Pricksjuka?) som jag tog bilder på men annars mådde dom prima och åt direkt efter inkoppningen.Nu frågar jag mig själv om det är rätt att få en ny fisk eller pengar tillbaka?Tänkte på killen som köpte dom i Stockholm måste ha garanti på dom va?Bilder underMVH.Ted Citera
Laggeman Postat 6 april 2009 Postat 6 april 2009 Garanti på fisk har jag inte hört talas om, däremot kan butiker vara olika mycket generösa med goodwill. Hör med butiken i fråga först och främst.Annars finns det behandlingsmetoder i karantänskar som kanske kan hjälpa.Nu har du ju redan släppt ner den i karet, men annars är ett karantänskar att föredra, speciellt om fisken har färdats en bit från butik till köpare. Citera
Ted-m Postat 6 april 2009 Författare Postat 6 april 2009 Garanti på fisk har jag inte hört talas om, däremot kan butiker vara olika mycket generösa med goodwill. Hör med butiken i fråga först och främst.Annars finns det behandlingsmetoder i karantänskar som kanske kan hjälpa.Nu har du ju redan släppt ner den i karet, men annars är ett karantänskar att föredra, speciellt om fisken har färdats en bit från butik till köpare.Här i Sundsvall har det varit vanligt med garanti på fisk osv.3Dagar på Djurkompaniet-Arken och Djurvaruhuset.Vid uppvisning av död fisk och vatten prov. Citera
Ted-m Postat 7 april 2009 Författare Postat 7 april 2009 Nu är allt fixat.Troligen var det pga stress under transport han fick prickarna från.Nu är alla borta han är lite tagen men äter bra och ser almänt frisk ut. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.